הצעת העבודה הקוסמת לישראלים בארה"ב, שהתגלתה כתרגיל עוקץ מתוחכם

ישראל פריי 1 Comment on הצעת העבודה הקוסמת לישראלים בארה"ב, שהתגלתה כתרגיל עוקץ מתוחכם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישראלית ששלחה קורות חיים דרך אתרי חיפוש עבודה באינטרנט, חיכתה למצוא את עבודת חלומותיה, אי שם ברחבי העולם הגדול. תכניותיה כמעט התממשו, כשקיבלה פנייה מחברת "בואינג" העולמית, אך רגע לפני שחלומה התממש, התברר לה כי מדובר בתרגיל עוקץ מתוחכם.

שבועיים לאחר ששלחה את הקו"ח לחברה שפנתה אליה דרך לינקדין, היא קיבלה תשובה מענקית התעופה, שהביעה התלהבות ממנה, והזמינה אותה לראיון עבודה במטה משרדיה שבטקסס. "תודה על ההתעניינות שלך במשפחת חברת בואינג. קורות החיים שלך נבחנו, ונבחרת למועמדים הסופיים שיוזמנו לראיון בארה"ב. בבקשה עברי על הקבצים המצורפים לקבלת פרטים חשובים להזמנה". נכתב.

הבחורה שהתרשמה מכמויות הטפסים המדוקדקים, החלה להתארגן לנסיעה, תוך שהיא פותחת בהליך הוצאת ויזה לארה"ב. במיילים מהחברה היא הופנתה לאיש קשר מסוים, הוא ורק הוא, כך הודגש, יהיה אחראי לסידורי הנסיעה.

לאחר מספר שבועות וחליפת מכתבים, קיבלה מייל מאיש הקשר, ובו אישור מבואינג להזמין עבורה טיסות, בנוסף לסט של הוראות לגבי אילו מסמכים עליה להעביר לו להסדרת הטיסות והויזה + הוראות העברת תשלום של 1,490 דולר דרך חברת ההעברות הכספים ווסטרן יוניון.

רגע לפני ששילשלה את סכום הכסף לידי הברנש, התעורר בה החשד, והיא פנתה מיוזמתה לחברת בואינג העולמית, ו"אמרו לי שאפשר למצוא את כל המשרות באתר, וגם שזה נשמע להם חשוד. בדרך כלל יש ראיון דרך שיחת ועידה ומשם מתקדמים. פניתי לאתר ולא מצאתי את המשרה, אז התקשרתי לארה"ב וביקשתי לדעת אם קיים אחראי משאבי האנוש שחתום על המכתב – לא. גם לא הגברת אשר שלחה את המייל".

לאחר גילוי התרמית, התחוור לה כי היא איננה הישראלית היחידה שכמעט ונפלה קרבן לתרגיל המתוחכם והמושקע. עשרות ישראלים דיווחו על סיפור דומה, דבר שהביא את נציגת בואינג העולמי להוציא את ההבהרה הבאה: "כולכם – תודה שהבאתם את הדבר לתשומת ליבנו. בנוגע למשרת מנהל שיווק שהופיעה בלינקדין ומכתב ההזמנה לראיון שקיבלתם, לחברת בואינג ותת-החברות שלה אין שום קשר למצב הלא נעים. מעריכים את ההתעניינות שלכם בחברה שלנו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תלמדו כלל ברזל: אסור לחברה שמחפשת עובדים, לדרוש מהם כסף או השקעה על מנת להצטרף לחברה. אתה בא לעבוד אצלם – הם צריכים לשלם לך משכורת, לא אתה להם!!! אם חברה מזמינה מישהו לראיון בחו"ל – זה יהיה רק על חשבון החברה. אותו דבר לגבי כל ההצעות של עבודה מהבית למיניהם. אם מבקשים כסף זה לא משרה, זה הצעת שותפות, או עיסקת רכישה – אולי משתלמת, אולי לא. אבל בשום פנים ואופן לא להתפתות למודעות שמציעים משרות בתשלום כי אין דבר כזה!